still not okay


Läste nyss Paows blogg. Hennes senaste inlägg handlar om alla komplex alla tjejer har. Skit bra verkligen, inget fel med det alls. Men det fick mig att börja tänka. 
Jag fullkommligt hatar att smala tjejer har komplex. Deras komplex är detsamma. Antingen har de ingen röv eller inga bröst. Men det kan man åtgärda med så kallade implantat. Det kostar, men då slipper man gnälla. Samma sak med överviktiga. Man kan åtgärda det med. Med en operation och sedan motion. 
Jag har flera utav mina kompisar som vill se ut som mig i kroppen. Men tro mig, det vill ni inte. Ni kommer bara må dåligt. Det gör jag. Och jag försöker motionera och hålla min vikt på en jämn nivå. Men det är svårt. Och jag har flera kompisar som inte alls behöver klaga men som gör det ändå, som knappt äter något i skolan. Jag hatar sånt. Och det är just för att jag känner mig en aning kränkt. Eftersom att jag ändå är större än dem. 
Men självklart finns det vissa dagar då jag tycker om min kropp. Men de har börjat bli alltför få nu för tiden. 
Jag har tappat 4 kilo på två månader. Och just nu stannar min vikt på just en siffra. Och det är jobbigt för det känns inte som om jag kan gå ner mer i vikt. Känns som om kroppen säger ifrån och vill stanna där.

Nog snackat om det. Nu ska jag inte mysa med min pojke, han är sjuk.


Kommentarer
Postat av: Janne

Hello !

Det är via media alla ska i dag vara tråsmala kunna fina sig på stranden ..Ingen mår bra att vara smal som en sticka utan inga former .Gå ner vikt gör m,an ofta långsamt stå stilla ett bra tag ..Visst det finns medel att kunna ta gå ner fort =Deffa tas ofta via boddybiladre & fittnes girl / boy ..Sedan hur de mår efter dessa pepprat skulle jag inte vilja byta med :( Mvh Janne

2011-06-03 @ 14:07:47
URL: http://janne-nordh.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0